úterý 15. září 2020

Utahování hlavy motoru

Pozor : Kratší šroub patří pod karburátor do sacího kanálu. Pořadí utahování šroubů hlavy válců. Při demontáži vahadel ventilů je vhodné označit si původní uspořádání pro pozdější montáž.


K zajištění optimální funkce těsnění hlavy válců je velmi důležité utahování šroubů v hlavě správným utahovacím momentem a postupem daným výrobcem motoru. Postup utahování určuje rozdělení přítlaku po celé ploše těsnění a zabraňuje poškození plochého těsnění hlavy válců. Utahování hlavy válců je důležitým a zodpovědným postupem.


Tato operace se provádí během opětovného sestavení motoru po vyjmutí hlavy válců. Správné utažení šroubů hlavy válců ovlivňuje provozuschopnost a výkon pohonné jednotky, protože hlava je součástí spalovací komory. Jinými slovy, po utažení je hlava. Zdar Šoumeni, dnes uvidíte, jak vyměnit těsnění pod hlavou u Felicie 3MPI. Možná to někomu poslouží jako návod a pomůže to.


Budu rád za KOMENT, LIKE A ODBĚR. Jak změnit těsnění hlavy válců na čtyřválcovém motoru. Unsubscribe from HERO AND THE DAVE? Demontáž, opravy hlav válců, montáž a seřízení - ventilový rozvod OHV 11. Demontáž hlavy válců: S demontáží můžeme začít až po vychladnutí motoru alespoň pod °C, tj.


Maximální možné utažení šroubového spoje je dáno velikostí a materiálem šroubu nebo matice. Z těchto závislostí vychází spojení uvedené v tabulce obecných hodnot maximálních utahovacích momentů (tab. 1). Zdravím, chystám se měnit hydra a rozvody, ale nikde jsme nenašel utahovací moment vačky na motoru AGR.


Ve všech případech je ale nutné odstranit na motoru závadu, jenž poškození hlavy způsobila – vada chladícího systému (vadný termostat, závada vodní pumpy, zanesený chladič, únik chladicí kapaliny aj.). Těsnění hlavy válců se nachází mezi hlavou a blokem, přesněji mezi jejich dosedacími plochami. Zejména u bloků motoru typu „open deck“, jsou na něj kladeny poměrně vysoké nároky.


Primárně má za úkol oddělovat okruh mazání motoru od chladicího okruhu, které vedou z bloku do hlavy válců. Z tohoto článku se dozvíte o pořadí utahování hlavy válců a také s jakou námahou (moment) je nutné utáhnout šrouby hlavy bloku. Vyjměte olejové čerpadlo. Odšroubujte kryt zadního těsnění oleje (od konce motoru ). Hřídel oleje a jeho hnací zařízení na zadní straně motoru jsou odstraněny.


Na svary námi provedené se vztahuje záruka měsíců. Pokud je u motoru zajištěna normální funkčnost zbylých částí (chladící okruh apod.), je životnost hlavy srovnatelná s novou. Opravy-výměna vodítek ventilů Při nadměrném opotřebení vodítek ventilů je nutno tato vyměnit, jinak nelze dosáhnout souososti. Zdravím odborníky od škody, chtěl bych se zeptat na zkušenosti s utahovacími momenty hlavy Š 742. Takže než se dát do montáže, musí se přeměřit blok, srovnat, jinak jde utahování do sraček a každý šroub se dotahuje jinak.


Tenhle motor je bezva, perfektní výkon, ale chlazení je na hraně, jak je to. Z hlavy sundáme ventilové víko (matky 10mm). Podložíme motor a na držáku motoru vyšroubujeme matice na plechu, který spojuje hlavu a držák. Vyšroubujeme zapalovací svíčky. Začneme povolovat šrouby upevňující hlavu motoru , postupujeme v opačném pořadí, než se šrouby utahují.


Všechny šrouby povolíme o 90. Chtěl bych se zeptat na názor jakým momentem a metodou utahovat hlavu válců a vačkové hřídele u zážehového motoru VW-Audi.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения