pondělí 20. července 2020

Žítkovské bohyně dokument

Srdečně vás zveme k poslechu přednášky PaeDr. Jiřího Jilíka, folkloristy a autora knih „ Žítkovské bohyně “ a „ Žítkovské čarování“. Pan Jilík nám vypráví o svých. Milí přátelé, slyšeli jste už někdy o tzv.


Pokud vás toto téma zajímá, podívejte se na dokument , který odvysílala Česká televize 1. Měla jsem pocit, jako bych tam už někdy byla a že se tam zas musím vrátit. Blížila se dovolená v Beskydech, takže jsem do plánu pro celou rodinu vpasovala i Žítkovou. Stálo to za to, protože jsem se dostala do domu poslední z žítkovských vědem Irmy Gabrhelové. Pokud Vás zajímá tématika Žitkovských bohyň více informací naleznete v nové knize Kateřiny Tučkové Žítkovské bohyně. Hodulka odkazy na věci příští.


Folklorika: Žítkovské bohyně , O lidové magii na moravských Kopanicích. Kniha popisuje její pátrání o osudu těchto žen, přičemž jejíž vlastní osud. Z prvních návštěv žádný dokument nevznikl, protože si to Irma nepřála. Bohyně léčily, radily a také prý viděly do budoucnosti.


Surmeny a rodiny Dory prožívá s nimi, osud bohyň mě zajímá, sama ráda bylinkařím a mám úctu k ženám, které naslouchají přírodě, intuici a mají dar lidem pomáhat,samozřejmě se najdou protiklady, ale. Uměly pomocí bylinek vyléčit nemoc těla i duše, zařídit lásku vysněného partnera či vyčíst budoucnost z odlitého vosku. Tyto ženy, jež si své umění (tzv. bohování) po staletí předávaly z matky na dceru a jejichž osudy. Bílých Karpat, nadané až nadpřirozenými schopnostmi.


Nebo jako svého druhu lidový morytát o tom, jak nenávist může v pokřivené duši přetrvat desetiletí a zničit i ty, kteří o. Kateřina Tučková je veľký talent českej literatúry. Na konte má literárnu cenu Magnesia Litera či Cenu Josefa Škvoreckého. Po skvelej knihe Vyhnání Gerty Schnirch napísala Žítkovské bohyně – knihu o bohyniach, ktoré žili na kopaniciach v kopcoch Bielych Karpát. Bohyňami sa nazývali ženy, ktoré mali.


Autor Jiří Jilík, fascinován moravskými Kopanicemi a setkáním s žítkovskou bohyní Irmou Gabrhelovou, nabízí čtenáři reálný obraz skutečného života. Jejich vyhlášené schopnosti vyhledávali lidé z Moravy, Čech, Slovenska, Polska i dalších zemí. V každé době, za každého režimu však měly i svého zapřísáhlého nepřítele.


Spolu s ní se zřejmě do. Tajemna, které tyto ženy obklopovalo, se lidé sice báli, avšak v těžkých chvílích za nimi chodili pro pomoc či radu. Je to teprve pár týdnů, co jsem se dozvěděl, že mají vyjít Žítkovské bohyně kniha mladé (jen o půl roku starší než jsem já!) autorky Katky Tučkové. Kdysi jsem četl její Vyhnání Gerty Schnirch, ale nedočetl a vůbec si už nepamatuju proč proč na mne ta kniha neudělala žádný dojem.


Fenomény z ArtZóny byly snadné, trochu jsem vás pošetřila, ale teď už zase do práce! Když jsem dostal Bohyně do ruky. Mně to zabralo asi hodiny přípravy, tak do toho!


Fascinující příběh o ženské duši, magii a zasuté části naší historie. Uměly léčit a pomáhat s kdejakým trápením, uměly poradit v nesnázích a také prý viděly do budoucnosti. Tahle kniha strhla lavinu zájmu o dávno zapomenuté téma žitkovských.


Kateřiny Tučkové jsou nádherným dílem. Pro mě to byla jedna z mála knih, která se mi líbila - vzhledem k tomu, jako povyk kolem ní byl. Dora Idesová patří k posledním.


Spíše se mi stává, že je to pouze znamení veliké reklamy, kterou kniha potřebuje, aby ji lidé četli, protože jinak by ji téměř nikdo nečetl.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения