čtvrtek 12. dubna 2018

Recept vánočka

Obecně mám ráda recepty, ve kterých je sádlo. Vánočka je pak krásně vláčná. Zkusila jsem tedy tento, jiný než můj obvyklý recept ,ale je v něm velmi málo tekutých přísad a bez přidání mléka bych hmotu možná ani nespojila. S pokorou se vracím ke svému původnímu. Tradiční vánočka z receptu po babičce.


Recept vánočka

Plete se ze symbolických devíti pramenů. Nejspodnější patro má čtyři prameny, další patro se splétá ze tří pramenů do copu a nejvyšší se ze dvou pramenů stáčí do spirály. Na štědrovečerním stole nesmí chybět, tedy alespoň u nás doma, domácí vánočka.


Dělala jsem ji několik let podle jednoho receptu, až do minulých vánoc, kdy jsem objevila tento recept a jiný už dělat nebudu. Je krásně jemná, nadýchaná, s těstem se pracuje luxusně a vůbec nepraská při pečení. It’s not too dissimilar from the Hungarian fonott kalacs , Jewish Challah and the Polish Chalka – I’d hate to sit on the debate about who came up with the idea first. Pečeme zhruba minut, já v mé troubě asi na 1-160°C.


Pokud chceme, aby nám vánočka nesjela, vypomůžeme si špejlemi, viz. Je to rodinný recept , neznám lepší kynuté těsto, má nepopsatelně výbornou chuť, kterou jsme nikde jinde nejedla. Jakmile je vánočka pěkně vykynutá, potřete jí rozšlehaným vejcem a posypte mandlemi.


Dejte do trouby, snižte teplotu na 1°C a pečte asi minut. V polovině vánočku zkontrolujte a jestli na povrchu příliš rychle zlátne, zakryjte ji kouskem alobalu. Upečenou vánočku dejte na mřížku a před zakrojením ji nechte. Tématické fráze: rychlá vánočka vánočka recept vánočka top recepty vánočka jak dlouho nechat kynout vánočku monika absolonová- vánočka rady ptáka loskutáka vánočka vánočka top recepty recept vanočka kynutí vánočky přes noc jak se dělá vánočka monika a recepty na vanocku jak se plete vánočka jak se dělá kvásek.


Recept vánočka

Recept , podle kterého se vám Babiččina starodávná, vláčná vánočka zaručeně povede, najdete na Labužník. Podívejte se na fotografie a hodnocení ostatních kuchařů. V tyto dny to v kuchyních začne vonět vánočkami.


A tak mi dovolte, abych vám jednu naservírovala se vším všudy: tedy dobrý recept , důležité rady a taky video, jak se plete vánočka. Nejlepší domácí vánočka. Přisypeme oba druhy mouky, přidáme. Až vánočka vychladne, vyndejte podpůrné špejle.


Recept vánočka

PRIMA TIP: Aby se sušené ovoce v těstě rovnoměrně rozptýlilo, obalte ho v troše mouky. Také mandle se na povrchu vánočky nebudou pálit, pokud je předem namočíte asi na půl hodiny do mléka. Tento recept mne velice potěšil a navnadil k ozvláštnění tradičních vánočních dobrot.


Nejprve jsem ho zkoušela bez marcipánu. Na svátky jsem si přichystala variantu s. Já ji dělávám doma často, na snídani nebo na večeři. S máslem a medem to je neuvěřitelná dobrota. Nemá sice takovou bílou barvu jako vánočky z obchodu, ale je přece zdravější.


Domácí vánočka je mnohem lepší než ta kupovaná! Zkuste si uvařit chuťovku podle receptu s fotkami. Chutná lépe a víte, co do ní dáváte. Máme pro vás recept pro začátečníky! Vyzkoušejte tento originální recept od mistra pekaře a cukráře Josefa Maršálka.


Jen se rozplývá na jazyku. Je skvělá jak na snídani, potřená například máslem a nějakou domácí marmeládou, tak i jako sladké mlsání například k dobré kávě. Toužíte po tom, aby vá Štědrý den provoněla čerstvě upečená vánočka , ale netroufáte si na ni? Pokud máte po ruce domácí pekárnu, vypracuje těsto za vás a na vás už bude jen ji umotat.


Recept vánočka

Ale i bez pekárny si hravě poradíte. Celozrnná vánočka Těsto mi pomohla zadělat a vykynout domácí pekárna. S vykynutým těstem se dobře pracovalo, recept sedí přesně, nemusela jsem přidávat mouku ani tekutinu.


Co bych ale určitě příště přidala, je citronová kůra. Těsto tak pěkně utáhneme a vánočka se nebude rozplétat. Prameny na jednom konci spojíme a upleteme vánočku.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения