pondělí 29. ledna 2018

Pečení chleba v troubě teplota

Podobně postupujte v případě pečení v nádobě – tu zahřejte bez kamene v troubě na roštu rovněž na nejvyšší možnou teplotu. Do nahřáté opatrně vložte vyklopený chleba s papírem (lépe se přesouvá), nařízněte a pečte přikrytý asi minut. Recept na chléb, který mám ještě od mojí maminky. Když se chléb vytáhne z trouby, krásně voní a připomíná mi mé dětství. Pečeme v troubě prvních minut na 220°C (s hrnkem horké vody v troubě ), dalších cca minut na 1- 200°C (už bez hrnku).


Po těch prvních minutách ještě jednou mašlujeme.

A když je chleba už dost tmavý, přikryjeme ho alobalem a dopékáme. Teplota v troubě není stejná po celou dobu pečení. Ke změnám teploty při pečení v troubě dochází, i když neotvíráte dvířka a nezasahujete do vnitřních záležitostí.


Jakmile teplota v troubě klesne pod určitou mez, termostat dá pokyn k zapnutí topného tělesa. Překynutý může být, ale to by nejspíš neměl ty veliké díry. Taky to může být tím, že v troubě není dostatečná teplota , takže chleba nemůže správně „vyskočit“. Vyskočení“ je totiž dané i tím, že se plyn uzavřený v těstě teplotou roztáhne, těsto zvětší objem a pak ztuhne.


Pečení chleba v domácí troubě.

Trochu tepla asi šálky vody a rozpusťte v něm cukr a droždí. Na žitný chleba nemůžete vzít droždí, ale musíte si udělat kvásek. Domácí žitný chléb v troubě. Ten si lze vyrobit doma nebo koupit v pekárně. Skladuje se v ledničce, přikrmuje moukou a vodou, a můžete ho tak vlastně živit po mnoho let.


Taky si dělám chleba v troubě , přestože mám pekárnu a dělám „svoje“, tedy ne ze směsí. Mohu Ti za sebe slíbit, že určitě budu tvé stránky navštěvovat a získávat tak cenné rady při pečení chleba. Jsem také závislá na pečení chleba v remosce a byla jsi to Ty, která mne na to pečení nasměrovala.


Protože mi na chalupě špatně funguje trouba, tak jsem velmi potěšeně uvítala rady s pečením v remosce. Zvláště pak při pečení různého pečiva, dezertových korpusů či vánočního cukroví právě způsob umíchání těsta, jeho případná doba odpočinutí, teplota v troubě a také správná délka pečení vám zajistí skvělý výsledek, nebo také totální krach vašeho počínání v kuchyni. V této troubě zároveň můžete péct i více plechů najednou, a to Vám zejména ušetří čas.


Zároveň i více druhů, které ale vyžadují stejnou teplotu pečení. V horkovzdušné troubě nastavujte vždy teplotu pečení o °C nižší než v elektrické troubě , tomu se musí přizpůsobit i pokyny v receptu. Tak já dělám sádlo již několik let také v troubě v kameninovém hrnci, který mám na pečení chleba. Dostala jsem vnitřní sádlo v kuse, které jsem upekla v troubě a ze stejného prasátka jsem dostala už vyškvařené sádlo, no a kupodivu po ztuhnutí vnitřního sádla z trouby bylo tužší, což normálně je vždy opak.


Kontrola poklepáním na spodek chleba - jestliže zní dutě je hotový. Chleba v prvních minutách pečení rychle kyne a díky vlhké atmosféře v troubě mu hned nezatvrdne kůrka, takže vyroste bez popraskání.

Rohliky taky peču ovšem je dělám napůl z hladké a polohrubé mouky. A při pečení je provonený celý dům. Peču v elektrické troubě na kamenné desce A chleba kváskový jako je doma upečený se nikde nekoupí Již dva a púl roku jsme chleba nekoupili.


Možno sa vtedy čas pečenia blíži skôr tej hornej hranici a teplota možno skôr dolnej, ale nie som si týmto tvrdením istá. V každom prípade vďaka, Penda, za tento sumár.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения