úterý 19. ledna 2016

Stanovení ceny výrobku příklad

Kalkulace ceny a kalkulační vzorec. Pomocí kalkulace lze určit konečnou cenu jednoho výrobku. Při stanovení ceny je nejvhodnější uvedené přístupy kombinovat.


Náklady jsou samozřejmě při řešení matematického příkladu, jehož výsledkem je stanovení ceny , důležitou proměnnou. Při tvorbě ceny za výrobek či službu je nutné si uvědomit, že jde o jediný zdroj zisku. Všechno ostatní, co s daným produktem. Představuje je především spotřebovaný materiál a mzdové náklady. Jako příklad nepřímého nákladu uveďme spotřebu energie zjišťovanou pro celý provoz najednou, náklady na pomocný materiál, náklady na administrativu, marketing atd.


I tyto náklady se však nakonec musí dostat do výrobní ceny daného produktu. Z toho je na materiál a na výplatu. Za měsíc červen jsem prodala ks.


Strategie stanovení ceny se mění v závislosti na fázi životního cyklu výrobku. U nových výrobků, které jsou uváděny na trhu, mohou výrobci volit mezi dvěma strategiemi: pronikání na trh (penetration pricing) strategie skimming. Stanovení vyšší ceny je úměrné vyšší kvalitě výrobku.


Kvalitní zboží je spojeno s vyšší cenou. Tato částka se liší od nákladů zjištěných jako součet nákladů na jednici výroby jednotlivých. Proces tvorby ceny je tedy obrácený. Marketingové oddělení nejdříve zjistí hodnotu vnímanou zákazníkem, na základě níž určí cílovou cenu.


Podle výše cílové ceny poté firma přizpůsobí návrh a výrobu výrobku. Stále více firem přijímá strategii stanovení ceny podle vnímané hodnoty. Hodnota se tedy stává základem stanovení ceny.


K vybudování určitého postavení výrobku v představě zákazníka používá podnikový marketing ostatních prostředků marketingového mixu. Tak rychlý odpis by značně zvedl cenu výrobku. Naopak budova se odepisuje 1let a vyrábět bychom v ní nemohli ani za let. Proto se do nákladů a do ceny produktu musí dát také rozumná částka na stárnutí budov, strojů a jiného majetku. Nevýhody nákladové ceny.


Nákladová cena je sice poměrně lehce vypočitatelná. Zapojení ICT technika do výuky “ Pomáháme ZŠ a ZUŠ při realizaci šablony formou personálního zajištění, při nastavení smluvních vztahů a při vykázání v rámci ZoR. Může to být maximalizace zisku (vyšší cena), maximalizace tržeb, zvýšení tržního podílu, likvidace konkurence, může chtít jenom přežít (například v době krize) atd. Na základě vytypování těchto parametrů a stanovení jejich bodového. Tyto faktory lze rozdělit na vnitřní a vnější.


V následující tabulce jsou shrnuty údaje týkající se stanovení hodnot poměrových čísel pro jednotlivé druhy výrobků. Výpočet začíná volbou tzv. Je lhostejno, který druh výrobku bude označen jako konvenční. Příklad stanovení ceny projektu. Jako investor budete potřebovat projekt na čistírnu odpadních vod pro středně velký penzion s restaurací.


Rozpočtová cena díla bude odhadnuta na 6tis. Kč, podle metodiky UNIKA bude cena projektu v rozpětí až tis.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения