úterý 12. ledna 2016

Rakvičky s amoniem

Dělám rakvičky taky už hodně dlouho - a recept je ze staré Sandtnerky - je bez amoniaku a bez mouky, zato s vanilkou. Mám ráda jejich chuť, ale na vánoční cukroví mám ráda menší tvary, takže roky jsme vymazávali pracny a košíčky, ale pár let zpátky jsem to zkusila do papírových košíčků a je to paráda, žádné vymazávání, dno žloutkového košíčku není. Jakmile rakvičky vyběhnou, ztlumte troubu na 1°C a pomalu dopékejte dalších zhruba minut, aby byly uvnitř propečené a na povrchu světlé. Nechte je trochu zchladnout ve formičkách a potom vyklopte. Při podávání je nastříkejte vyšlehanou neslazenou šlehačkou cukrářským sáčkem s řezanou trubičkou.


S amoniem recepty, které budete milovat. Dáme do chladna do druhého dne odležet. Já rakvičky nepeču, ale na vánoce dělám rakvičkové těsto jako cukroví do formiček na pracky. Nedávám ani prášek do pečiva ani nic jiného, jenom žloutky, moučkový cukr a na jeden žloutek jednu PL horké vody. Vložíme plech s rakvičkami a pečeme min.


Pak oheň ztlumíme na 1st. Formy plníme do poloviny. Rakvičky vyndáme na min mimo troubu. Snížíme teplotu na 1st. Z těsta vyválíme plát o tloušťce mm.


Pečeme zprudka v horké troubě, dokud těsto nestoupne. Pak ztlumíme teplotu a dopečeme. Vychladlé rakvičky před podáváním ozdobíme šlehačkou. Existuje recept s amoniem , dokonce se pak rakvičky pečou bez formiček.


Ale není to žádný zázrak. Jen si teď nemůžu vzpomenout, kde jsem ten recept našla a dokonce vyzkoušela. Možná si vzpomenu, pak ho sem napíšu.


Příprava těsta ani obstarání surovin vás nerozhodí z předvánoční pohody, jediné, na čem se můžete zaseknout a vyvztekat, je teplota, čas a způsob pečení. POTREBNÉ PRÍSADY Toto cukroví můžete péct i měsíc dopředu. Uložte pak do papírové krabice a na vánoce budou pořád stejné. První fáze-žloutků,2g cukru moučka,kávová lžička AMONIA (běžně k dostání v drogerii- cukrářské droždí) Druhá fáze 180. To mi připadá smysluplné.


Jenže než došlo na zdobení… Když jsem viděla, jak mi ve sklenici přibývají bílky, pochopila jsem, proč jsme vždycky u babičky měli rakvičky a bezé. Nevím, jestli je to správný název, šlo o bílkové pusinky plné sekaných ořechů a mandlí. Prostě vedlejší produkt. Pak necháme do druhého dne v ledničce nebo na chladném místě odpočinout. Až se vás někdo filmovými slovy Rudolfa Hrušínského zeptá, jestli chcete rakvičku, nebo věneček, žádejte přesně tyhle rakvičky ze sladkého drobivého žloutkového těsta s nadýchanou neslazenou.


Pokud nemáte formičky na rakvičky , můžete žloutkovou hmotou naplnit košíčky nebo jiné tvary. Nahlásit chybu v receptu. Po několika více či méně zdařilých pokusech o macarons mi začaly přebývat žloutky. Hledala jsem a hledala, až jsem našla tip, co s nimi.


Hit mého dětství - rakvičky - v netradičním tvaru. Vlastně jsou to spíš urničky, jak je nazvala moje kolegyně. Bohužel se nepovedly, vylezly z košíčků a uvnitř byly syrové.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения