pondělí 29. května 2017

Marketingové prostředí

Marketingové prostředí

Zahrnuje všechny faktory, které ovlivňují firmu, její výrobní procesy, její technologie, její obcho chování jejich stávajících i potenciálních zákazníků. Makroprostředí na činnost podniku působí neustále a proměnlivě. V podstatě jde o analogii pojmu okolní prostředí organizace. Jde o výběr dodavatelů, financování a například výběr obchodních partnerů.


Marketingové prostředí

Jsou charakterizovány značným stupněm nejistoty a svou dynamičností. Podnik hledá výhody a možnosti daného prostředí a jak korespondují se silnými či slabými stránkami podniku. Včasná reakce firem na měnící se. Koncept 4A je zvláštní v tom, že vznikl v souvislosti se specifiky venkovského prostředí – konkrétně indického venkova, které se vyznačuje relativním zákaznickým potenciálem, ale přitom velmi nízkou kupní sílou. V těchto případech pak dochází ke zvažování, zda produkt koupit, či nekoupit, neboli zda pro mne má, či nemá adekvátní hodnotu.


Chce-li být podnik úspěšný, pak musí tyto vlivy analyzovat, poznat směr jejich působení, využívat jich a tedy přizpůsobit své chování jak současnému, tak i očekávanému vývoji prostředí , v němž. Vše je zasazeno do kontextu firmy, jejích reálných možností i externího prostředí. Nejde o žádné teoretické cvičení. Z plánu by měli vycházet jak živnostníci, tak i nadnárodní firmy.


Marketingové a distribuční faktory. V práci jsou zachyceny jednak faktory interního prostředí , ale rovněž prvky ovlivňující vývoj značky z vnějšího prostředí , v němž firma působí. Projektová část obsahuje návrh koncepce integrace marketingové komunikace dané značky. Existuje více variant marketingového mixu. Tuto konkrétní, pravděpodobně nejznámější a nejvíce používanou variantu, 4P koncipoval E. Jerome McCarthy, který navázal na předchozí myšlenky Bordena a Cullitona.


Než se pustíte do podnikání, je nutné tzv. Mezi účastníky marketingového mikroprostředí patří společnost, veřejnost, konkurence, dodavatelé, marketingoví prostředníci, zákazníci. Způsob, jakým jsou implementovány marketingové strategie nebo taktiky, nemusí být službami společnosti akceptovány, způsobují dvojznačnou reakci na trhu a příliš nesouvisejí s různými makroekonomickými trendy. Při každé marketingové činnosti je nezanedbatelný vliv okolního prostředí.


Marketingové prostředí

My rozeznáváme několik druhů a to jak podle rozsahu,tak podle bezprostředního vlivu: 1) POLITICKO-PRÁVNÍ PROSTŘEDÍ :vymezuje právní podklady popř. EKONOMICKO-TECHNICKÉ PROSTŘEDÍ :se se. Obzvláště, uvědomíme-li si, jak rychle se marketingové prostředí , ve kterém se firmy pohybují, mění.


Informace a znalosti se stávají stále podstatnějším vzácným zdrojem, který spoluurčuje úspěch firem – bez nich nelze úspěšně budovat učenlivé organizace, ani rozvíjet konkurenční výhody podniku. Mezinárodní marketingové prostředí Jednotlivé trhy jsou natolik jsou natolik odlišné z hlediska charakteristik prostředí , že k nim musíme přistupovat diferencovaně, podle toho, jak tam to prostředí vypadá. Nákres vnějšího marketingového prostředí.


Příležitosti a rizika na trhu. Zachovat stabilitu a vývoj subjektuJe nezbytné pravidelně analyzovat marketingové prostředí podniku. Uplatňování marketingového řízení umožňuje lépe poznat cílové skupiny a najít vhodné cesty ke komunikaci s nimi, napomáhá zlepšovat vztahy se zainteresovanými stranami a vytvářet tak prostředí prospěšné pro všechny zúčastněné.


Ač se to na první pohled nemusí zdát důležité, opak je pravdou a úspěch analýzy – a tím pádem její vypovídací schopnost – s tím stojí a padá. Vytváření spotřebitelské hodnoty 6. Spokojenost a věrnost zákazníka 7. Tržně orientované strategické plánování 8. Analyzování marketingových příležitostí 9. Analýza marketingového prostředí 10. Jelikož žiji ve vinařské vsi, kde mi byla vinařským podnikem nabídnuta možnost napsat marketingově zaměřenou práci, neváhala jsem s výběrem tohoto tématu ani chvíli.


Ansoff své zásadní předpoklady k volbě marketingové strategie (tržní proniknutí a rozšíření, rozvoj produktu, diverzifikace), tedy významného koncepčního zaměření (které je i dnes významné) na strukturalizaci strategií tržních oblastí, které může být označeno za vlastní hodinu zrodu strategického marketingu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения