středa 24. května 2017

Hrnkový chleba v troubě

Recept na chléb, který mám ještě od mojí maminky. Když se chléb vytáhne z trouby, krásně voní a připomíná mi mé dětství. Ingredience vložíme do pekárny v uvedeném pořadí a zapneme program základní.


Výsledek je lepší a chutnější kůrka. Tématické fráze: domácí chleba v troubě domaci chleb z trouby domácí chléb pečený v troubě domácí chleba z trouby domácí chleba do trouby chleba pečený v troube domácí chleba pečený v troubě chleba v troube domácí chléb v troubě rychlý domácí chléb chleba z trouby recept na rychlý chleba jak péct chleba v. Hrnkovy chleba do trouby recepty, které budete milovat.

Tématické fráze: pečeme chleba v troubě chleba ve vajíčku chleba s vajíčkem v troubě chleba ve vajíčku zapečený chleba pečený v troubě chleba ve vajíčku recept zapečený chleba s vajíčkem chleba s vajíčkem z trouby chleba s vajickem chléb v troubě s vajíčkem chleba ve vajíčku se sýrem zapeceny chled vtroube s. Miluji hrnkové recepty. Nepotřebuji váhu a ani žádné odměrky. Stačí mi pouze jeden klasický hrnek o objemu 2ml. Včera jsem pekla tento vynikající chléb, který je téměř bez práce. Pouze smícháte suroviny, necháte stát ve skleněné zapékací misce a na druhý den (z večera do rána) chléb upečete.


Tentokrát se mi povedlo těsto řidší, což nevadí, jen chleba nemá tak hezké bříško. Když do tekutiny rozmixujeme jednu mrkev, nemusí tam být, jen se mi líbí jak těsto obarví.

Chléb pečený v troubě je výborný, dolaďujeme kořením, příště chci vyzkoušet i přidání sýra. Podobně postupujte v případě pečení v nádobě – tu zahřejte bez kamene v troubě na roštu rovněž na nejvyšší možnou teplotu. Do nahřáté opatrně vložte vyklopený chleba s papírem (lépe se přesouvá), nařízněte a pečte přikrytý asi minut. Domácí chléb pečený v troubě recepty, které budete milovat. Tématické fráze: hrnkovy chleba hrnkový chléb domácí chléb domácí chléb pečený v troubě hrnkovy domaci hrnkovy chleba domácí chléb hrnkový chleba z domácí pekárny recepty hrnkovy domaci chleba chleba hrnkový pečený v troubě domací chleba hrnkovy hrnkový domácí chléb hrnkový chleba z domácí pekárny hrníčkový.


Celozrnný chleba hrnkový. Baklažány se nasucho upečou v troubě , až slupka zhnědne, skoro zčerná, po vychladnutí se oloupou a nahrubo nasekají. Na oleji se osmaží do růžova hrubě nasekaná cibule a baklažány se začnou za stáléh.


Tento chlebík dělala moje babička a vydrží vám opravdu celý týden. Dělám ho už let, doporučuji každému, kdo chce poctivé domácí pečivo. Dnes jsem si na tento recept vzpomněla, protože ho jedna paní vzpomínala ve skupině o vaření a proto jsem se rozhodla, napsat vám.


Taky si dělám chleba v troubě , přestože mám pekárnu a dělám „svoje“, tedy ne ze směsí. Hrnek s vodou udělá v troubě páru a zamezí rychlému vytvoření horní kůrky. Tak bude mít chlebík možnost v troubě ještě nakynout. Naboso jsem v prosinci naťapal asi tak km. V létě nebo na jaře by mě ani ve snu nenapadlo, že se v půlce prosince budu procházet po půlnoci po Táboře bosý.


Záleží na velikosti, dvoukilový pecen peču déle. Pečeme asi tak minut, až hodinu.

Do placek využijte zbytky z lednice – uzeniny, tvrdý sýr, vhodnou zeleninu. Nadrobno vše nakrájejte a vmíchejte do hmoty. Vytvořte placičky a osmažte je na pánvi na oleji nebo upečte v troubě. Pak jsem ale zkusil nůž značky Banquet Savoy s dřevěnou rukojetí a zoubkovanou čepelí centimetrů dlouhou. Dobře se drží v ruce díky dobře tvarované rukojeti a dobře a bezpečně s ním uříznu krajíc chleba čerstvého nebo i staršího.


A manželka ho používá i na krájení veky na chlebíčky pro návštěvy, pokud jí. Na pečení chleba potřebujete čas. Nejde tak o to, že v kuse s výrobou domácího chleba do trouby strávíte hodiny, ale musíte ho ve správnou dobu „posunout dál“. Pokud chcete jíst chléb v neděli, tak v sobotu po obědě vyndejte kvásek z lednice, přendejte do misky, přidejte dvě lžíce žitné mouky a vodu. Dobrý den, chleba jsem vyzkoušela a je perfektní jen jsem si tekutinu rozdělila na 1ml mléka a 1ml vody.


Přidala jsem jednu menší vařenou bramboru, kterou jsem nastrouhala. Během pečení třikrát potírám vajíčkem. Tak já dělám sádlo již několik let také v troubě v kameninovém hrnci, který mám na pečení chleba. Dostala jsem vnitřní sádlo v kuse, které jsem upekla v troubě a ze stejného prasátka jsem dostala už vyškvařené sádlo, no a kupodivu po ztuhnutí vnitřního sádla z trouby bylo tužší, což normálně je vždy opak. Po třech neúspěšných pokusech jsem chleba vzdala.


Nicméně jsem se odhodlala ještě vyzkoušet tento receptík. Světe div se, chleba byl úžasný, přesně tak jak máme chleba rádi. S těstem se tedy pracovalo hodně špatně a myslela jsem, že v troubě se musí zákonitě roztéci, ale chlebík jsem vyndala hodně podobný.


Chleba v troubě vždy pěkně nakyne a když ho na konci vytáhnu a položí vychladnout na mřížku, tak skoro vidím, jak si sedá a trochu klesá, což může způsobovat to sesednutí. Mísa, do které vkládám těsto, je vyhřátá a žádné brutální zacházení s těstem (jako stlačení či bouchnutí s chlebem nebo těstem) si.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения