úterý 29. srpna 2017

Kvásek výroba

V dnešním videu si ukážeme, jak vytvořit věčný kvásek na domácí kváskový chleba, který je ten nejlepší, co znám. Tento kvásek jen budete odebírat a přidáva. Postupně přiléváme vlažnou vodu a zároveň pečlivě promícháváme, dokud nám nevznikne těsto, které bude mít konzistenci. Ta chuť a taky složení je prostě nesrovnatelné s jakýmkoliv jiným běžně koupeným chlebem. Pečivo se snažíme omezovat, ale když už, pustím se právě do kváskového chleba.


Spousta lidí si myslí, že vyrobit si od základu svůj vlastní kvásek je nějaké umění a je to příliš složité.

Chuť kvásku by měla být kyselá a vůně naopak příjemná a výrazná – asi jako při kvašení ovoce. Ovšem ne každému musí kvásek vonět, proto se orientujte spíše podle chuti. Já jsem svůj první kvásek na pečení dostala, ale chtěla jsem si vyzkoušet i výrobu vlastního – není nad to, když je člověk nezávislý a soběstačný, že. Chleba se mi celkem daří, ale chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s vedením žitného kvásku.


Směs si rozmícháme v uzavíratelné sklenici, kterou necháme stát v teple, samozřejmě zatím bez víčka. Směs začne zhruba po čtyřech dnech kvasit a vznikne malý živý organismus. Chcete si upéct domácí křupavý chleba?


Můžete buď s droždí nebo z kvásku. Je to jak živý organizmus o který se musí neustále pečovat, omlazovat a krmit ho.

Tradičních receptech s dalšími tisíci lahůdek. Domácí žitný kvásek : Víte, jak jej vyrobit a udržovat? Rozhodli jste se udělat si svůj vlastní domácí kvásek ? Kdo si chce vychutnat ten pravý český chléb upečený doma, měl by zkusit i výrobu tradičního kvásku. Kvásek -domácí výroba ? Samotná výroba kvásku je stará již tisíce let.


Historické prameny uvádějí, že. Nádoba musí být opravdu vysoká, protože někdy kvásek pořádně vypění. Autor: Archiv ireceptar.


Stejně jako tisíce zdravých receptů pro lepší zdraví. Začněte online kurzem zdarma. Už se mi stalo, že jsem si svou nepozorností neodebrala startovací kulturu na příští pečení, a kdybych neměla kamarádky, kterým jsem předtím kvásek rozdala, tak bych byla úplně v koncích. A druhá věc, když odebírám, abych zadělala na větší dávku kvásku, ze kterého následně zadělám těsto, i zbylý kvásek rozdělám s trochou vody.


Minule jsme si ukázali tradiční způsob pečení chleba (chleba z žitného kvásku) za pomoci živého kvásku. Je to živý organizmus, o který se musí neustále pečovat, omlazovat a krmit ho. Dnes si povíme jak takový kvásek založit a následně jak o něj pečovat i aktivovat před pečením chleba. Po dnech čekání už stačí jen kvásek uchovávat a péct domácí chléb podle libosti.


Mnoho lidí si plete kvásek z žitné mouky s kvasnicemi rozdělané s mlékem a cukrem. Výroba chlebového kvásku vyžaduje trpělivost.

Zásadní rozdíl mezi nimi je v tom, jak kvásek nebo kvasnice pracují s těstem. Při mléčném kvašení dochází ke štěpení lepku v mouce a tím je výsledný chléb nejen stravitelnější, ale také výživnější, než dnešní kupované. Stačí jen když vezmete nějakou nádobu (já jsem použil 4-litrovou láhev od okurek), nasypete do ní cca 3gramů žit. Došla mi trpělivost a tak jsem kvásek dala blíže topení…. Následující čtyři fotky zachycují kvasící kvásek.


Na povrchu je zaschlý, protože jsem sklenici. Pokud už kvásek máte a chcete se podělit, vyplňte tento krátký formulář a na mapu vás moc rádi přidáme. Jak často krmit kvásek ?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения