pátek 14. dubna 2017

Bezlepkové houstičky

Bezlepkové houstičky

Dáme péct na - minut do vyhřáté trouby. Jsou vláčné a dobré díky tvarohu, dcera jedla s pomazánkou na chlebíčky a prý mňam :)). Příště zkusím rohlíky a napíšu. Tyto houstičky ráda nazývám omegabombou! Jsou velmi jednoduché na přípravu, vydrží v konzumace schopném stavu tak týden a jsou vynikající na trávení.


Bezlepkové houstičky

Obsahují totiž vysoké množství lnu a psyllia a jsou bezlepkové , což vysvětluje vše. Nejdříve do domácí pekárny nalijeme tekuté suroviny. Poté vsypeme mouku, do které uděláme malý důlek a do něj dáme droždí. Zvolíme prokram těsto a necháme kynout.


Poté těsto vyklopíme a uválíme z něj bochánky. Vybírejte vyzkoušené recepty na Nedělní bezlepkové houstičky , Kynuté nedělní buchty, Nedělní čokoládové řezy, Dvoubarevné nedělní řezy, Nedělní bábovka nebo některý z dalších receptů v naší kuchařce a připravte si chutný a vyjimečný pokrm nebo nápoj. Bezlepkové nekynuté pečivo do hodiny. Ještě když má manžel bezlepkovou dietu a to kupované, balené pečivo nám absolutně nechutná a už i chlebem z pekárny jsme přejedený. Tak jsem se rozhodla upéct bezlepkové housky a byli vynikající.


Jíst teplou housku a bezlepkovou byl pro nás svátek. Dám mouku do mísy, přidám droždí, cukr a trošku mléka a počkám až droždí naběhne. Potom už pustím robot s hnětací metlou na kynuté těsto a postupně přidávám všechny suroviny. Robot udělá práci za mě.


Já jen čekám, až bude těsto krásně hladké. Asi si domyslíte, že není problém z těsta vyrobit i houstičky zaplétané ze tří tenkých krátkých pramenů, jako když se holčičkám plete cop. Ale tím legrace s těstem nekončí. Drobné nedokonalosti při pletení a motání se ochotně ztratí.


Následně jsem ze směsi vytvarovala houstičky (doporučuji navlhčit si dlaně), které jsem pokladla na plech s pečícím papírem. Můžete je posypat kmínem, dýňovými semínky, sezamovými semínky nebo třeba solí. Mně se k přidané cibuli žádná posypka nehodila, proto jsem houstičky nechala čisté. Houstičky jsem pekla v. Zkuste si uvařit chuťovku podle receptu s fotkami.


Není nad to si upéct pečivo domácí, než jíst kupované. Po vykynutí z těsta vytvarujete bochánky ve tvaru kulaté houstičky a na pomoučněném vále necháte minut dokynout. Po vykynutí potřete rozšlehanými žloutky se lžící mléka a posypete parmazánem nebo semínky. Pečete ve vyhřáté troubě na 1°C cca minut.


Bezlepkové houstičky

Těsto se zpracovává opravdu na jedničku! Pekla jsem na 1asi minut, lepší je, když se opravdu pořádně propečou, jinak budou gumovější. Přesto mi k té jejich dokonalé chuti. Domů většinou kupuji pohanku celou lupanou nebo lámanku. Dají se z nich dělat různá rizota a nebo se taky skvěle hodí do polévky.


A protože je pohanka opravdu zdravá a celkem významná na složení některých látek, vložím vám sem text, který jsem psala u receptu na Pohanku s hlívou ústřičnou na bílém víně.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения