středa 26. dubna 2017

Plošné spoje doma

Já jsem doposud vyráběl plošné spoje doma pomocí lihové fixy a standardního kuprexitu. S nějakým návrhem jem se moc nezalamoval, prostě. NachĂĄdzate sa v arrow Domov.


Lacná výroba DPS pomocou laserovej tlačiarne. Mnoho ľudí dnes vyrába plošné spoje fotocestou, niektorí ich kreslia ručne. Když mi bylo -náct, vyráběl jsem podomácku plošné spoje různými postupy, ale všechny jsem je bohužel od té doby zapomněl. Zkoušel jsem tehdy lak, fix, jakýsi asfalt, vosk, frézku a jiné podivnosti, ale detaily odvál čas.


Proto když jsem se k pájení po čtvrtstoletí vrátil, dlouho jsem se vyhýbal tvorbě plošných. Již pěknou řádku let mi doma leží chemikálie pro leptání plošných spojů. Největší překážka pro mne byl osvit desky UV zářením. Při použití UV trubic pro mne byl výsledek vždy nejistý.


Proto jsem investoval do trochu sofistikovanějšího řešení a koupil osvitovou jednotku na plošné spoje , se kterou je výroba. Připravíme si motiv plošného spoje , tak abychom jej mohli vytisknout na laserové tiskárně. Stačí i obyčejná tiskárna, ale vždy jsme dávali co nejsytější tisk, aby bylo toneru na papíře co nejvíce. Dále čím je větší rozlišení tisku, tak tím je možné vyrobyt jemnější DPS.


Tento spôsob je lacný, nenáročný a postačuje na výrobu pár kusov DPS. Toner dobre drží a odoláva pri leptaní, výhodou oproti fotoceste je oveľa jednoduchší postup. Nevýhodou je občasné odlúpenie toneru čo treba opraviť fixkou na plošné spoje. Podkladová fólia zo samolepky je lahko dostupná (odpad v reklamnej firme) a. Na těchto stránkách mimo jiné naleznete jeho volně šiřitelnou podobu, aktuální instalační sady profesionálních verzí nebo řadu uživatelských knihoven.


V jakémkoli editoru pro tvorbu plošných spojů, případně v jiném programu vytvořte obrazec plošného spoje. Tento obrazec je potřeba zrcadlově převrátit. Vložte fólii do tiskárny tak, aby bylo možno tisknout na matnou stranu a zadejte příkaz tisku. Pro tento proces je možné použít i kvalitní kopírku. V mém příspěvku o výrobě plošných spojů doma i venku jsem popsal dvě firmy, které plošné spoje komerčně vyrábějí - jedna je v USA a druhá v Číně.


Měl jsem tehdy za to, že všechny české firmy se zbláznily a zhotovit zde malé plošné spoje v kusovém množství za rozumnou cenu je prostě nemožné, a proto jsem se zaměřil na zahraničí. Pokud jste v oblasti elektroniky začátečníci, asi by vás zajímalo, jak si doma vyrobit Desku Plošných Spojů (DPS). Jsou základní způsoby amatérské výroby: Ručně: Předpokládám, že již máte návrh DPS hotový. Pokud použijete návrh z nějakého časopisu (A-Radio), stačí přiložit pauzovací papír jako předlohu.


SEMACH - výroba plošných spojů. Pokud leptám větší plochu spoje , klidně postříkám papír přímo na desce (osvit trvá docela dlouho a Transparent se rychle odpařuje). Pro větší plošné spoje je ovšem nutné vytisknout plošný spoj na fólii – nemusí se stříkat sprejem Transparent a výsledek je lepší.


Jak vybrat nabíječku baterií – tipů pro nákup. GES magazínu: Chybí vám doma kvalitní nabíječka baterií? Uvažujete o její koupi a chcete s výběrem poradit?


Cramolin dodává široké spektrum vysoce kvalitních a účinných prostředků ve spreji. Být tebou, pokud už se něco učit, vrhnul bych se rovnou na EAGLE. Sice to možná bude trošku pracnější na naučení, ale ono se to vyplatí hned jak člověk zjistí že nechat vyrobit tišťák v číně je často levnější než se s tím leptat doma , a ještě bude podstatně lepší Ovšem pokud zapojení není nějak komplikované a nemáš tam součástky s mnoha vývody, tak.


Re: Ako na plošné spoje ! Hodnotenie: 1) Od: Jose2- 29. Ja som len chcel pomôcť začiatočníkom ako som aj ja.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения