Při provozu Nissanu LEAF na cestách se nestačí spolehnout na označení stanice jako rychlonabíjecí (tedy s výkonem nad kW), ale je nutné také vědět, zda má konektor Chademo. Největší a nejrozšířenější komunitní mapu nabíjecích stanic je openchargemap. To se mi ovšem na Slovensku nikdy nestalo a nikdy jsem od nikoho takové stížnosti neslyšel. Podle fotek z posledního CHAdeMO dobíjení Nissanu Leaf 9. V a 106A, tedy výkon 3kW. Já koupil Nissana, bylo mi slíbeno nabíjení v Nissanu zdarma a dnes tam co jsem auto koupil chtějí 10kč za kWh, Nissan connect stál tisíc, slib prodejce a prezentace na wwwNissan jak mne to bude vodit po nabíječkách, přístup na FB, kontrola dobíjení na dálku atd.
Oproti Ionu, městskému vozidlu s papírovým dojezdem 1km, je Leaf meziměstský vůz velikosti Škody Octavia s papírovým dojezdem 1km. Má i větší baterie, kW oproti kW Ionu. Ano, i větší spotřebu, ale záleží na tom, jak s ním jezdíte.
Nejlépe se to pozná při vyšší rychlosti. Vítejte u oblíbeného formátu Storytime! Vladtně k tomu nění moc co dodat :) Každému se někdy zadaří. Zažili jste také někdy den blbec? Dopravné značky na cestách , príprava na test na vodičák.
Potrebujete si zopakovať dopravné značky? Zoznam dopravných značiek na Slov. Problém je, že u normální zásuvky není jak zdetekovat, na kolik je jištěná a tudíž by se muselo maximum opravdu nastavovat ručně, což je pro sériové vozidlo nemyslitelné. A co se týče velikosti, vyhledejte si na webu, jak obrovská a těžká almara je nabíječka s výkonem v řádu desítek kW.
Ukázka ohřevu 3litr. Guntamatic ECO-30 kotlem na pelety Guntamatic Biostar kW. Kotel nahříval bojler a zároveň topil do topného systému. Bojler byl nahřán z 29°C na 55°C. Strasti elektromobilisty na cestách.
Začínat se má vždy pozitivně. Cestování elektrickým autem s krátkou vzdáleností s sebou nese hned několik výhod: Člověk neotupí za volantem. Na hodiny nabíjení připadá většinou hodinka řízení. Navíc, v průběhu nabíjení je dostatek času na kávu nebo na to jít si zaběhat. Dodnes si pamatuju, jak celé hodiny civím na brzdová světla aura přede mnou, bez všeho toho konfortu co mám dnes - v jídelním voze se v klidu najím z talíře teplého jídla, dojdu si na zácho koukám na film nebo poslouchám muziku a můžu si po cestě dát i pivo.
Jo a ty starosti přezout na zimní a pak na letní, a zaplatit povinné ručení a na co sakra platím. Pamatuji si, jak se blížíme k horizontu a mně do očí zasvítily prudké sluneční paprsky. Tenhle moment mám v hlavě, jako kdyby trval několik hodin. Poslední obrázek před nehodou. Pak už mám okno jako výlohu showroomu BMW.
Jak mohou vozidla předejít dopravní nehodě na cestách s novým povrchem VTI zkoumal, jak se chová silnice s novým povrchem v prvních několika týdnech, a doporučil na takové cesty umístit minimálně na tři týdny výstražné značky kvůli smykovému tření. Tady jsem se potkal u chademodobíjení s majitelem panem Tinkou z firny NetDataComm a nabíjení se protáhlo na hodinu. Nabití na 1kilometrů mi stačí na dojezd do Budiškovic, kde pravidelně nabíjím při svých cestách na západ. Nabíjení pomalé - 16A a čas dobíjení hodin.
Daňhel je taky fanda a kutil. Na krátkém videu je znázorněno, jak vidíte z pohledu autonomního řidiče chodce. To se dá rozlišit na základě řeči těla, což není snadné.
Očividně člověk, který stojí u přechodu pro chodce a rozhlíží se , se chystá přejít vozovku a vozidlo musí zpomalit. Dnešní cena za nabíjení = KWh na 1Km se rovná i při nezlevněném tarifu za elektřinu asi Kč ,což je cena jen něco kolem litrů benzínu na 1Km. Pochybuji, že za let bude většina benzínových aut v ČR jezdit se.
Multiděrové brusivo Jak již bylo uvedeno, na hoblících lze používat přířezy se standardním děrováním, ale ještě vhodnější je multiděrové provedení. Pánové, svých koulí se měsíčně dotkneme v průměru 369x, někdy vědomě a někdy zase nevědomky. Když se však při drbání na kulkách na chvíli zaměříme i na jejich tvar a povrch, můžeme předejít vážným onemocněním, chce to jen ten správný hmat. Notabene, když závod dopadne, jak dopadne.
S pandou by bylo možná zajímavější závodit.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.