Podnik dosáhne lepších výsledků pouze tehdy, podaří-li se mu vytvořit soulad mezi jeho strategií a okolím. Pro management podniku je důležité znát dobře okolí podniku , jeho prostředí a faktory které podnik ovlivňují. Toho lze dosáhnout díky důsledného sledování, analyzování a vyhodnocování podniku. Současně mají nebo mohou mít dopad na fungování konkrétního podniku , a proto vyžadují vývoj rozhodnutí o řízení.
Z prohlubováním mezinárodní dělby práce se okolí podniku zvětšuje – je širší trh a volný pohyb pracovních sil. Analýzy prostředí a jejich následné převedení do praxe by měly podniku pomoci vylepšit jeho postavení na trhu. Měly by podniku pomoci čelit změnám a případně umožnit podniku těchto změn využít ve svůj prospěch. Analýzy obecně můžeme dělit na analýzy vnitřního a vnějšího prostředí. Analýza odvětví Pro tvorbu podnikatelské strategie zaměřené na soutěž s konkurencí v daném odvětví podniku je rozhodující analýza prostředí odvětví.
Pod odvětvím rozumíme „Skupinu podniků nabízejících výrobky nebo služby, které jsou vzájemně plně zastupitelné „. Marketingové prostředí je prostředí , které je definovatelné jako komplexní a často se měnící prostředí v němž se firma nachází. Společnost se musí snažit především pružně. Makroprostředí na činnost podniku působí neustále a proměnlivě. Cílem podniku je maximalizace silných stránek – vytěžit nejvíce z toho, co umí nejlépe, za současné eliminaci svých slabých stránek. Druhou rovinou je analýza vnějšího prostředí podniku.
Faktory vnějšího prostředí podniku leží mimo kontrolu podniku. Jde o výběr dodavatelů, financování a například výběr obchodních partnerů. Představuje ohodnocení minulosti, současnosti a předpokládané budoucnosti finančního hospodaření podniku. Analýza vnějšího prostředí by měla být zaměřena především na odhalení vývojových trendů, které mohou podnik v budoucnu významněji ovlivňovat.
Rozbor a hodnocení jednotlivých aspektů SWOT analýzy vychází ze zkoumání vnitřního a vnějšího prostředí podniku. Vnitřním prostředím se má na mysli například logistika podniku , vztahy v podniku , atd. Vnější a vnitřní prostředí podniku. Hledají a hodnotí se zde silné a slabé stránky. Anotace: Cílem mé bakalářské práce bylo zhodnocení současné situace a postavení cestovní kanceláře IveRia-tour na trhu prostř.
Situační analýza obvykle začíná analýzou prostředí podniku. Na chování prostředí působí jak kladné, tak záporné vlivy, které se označují jako faktory prostředí. Tyto faktory rozhodují o současném i budoucím vývoji podniku. Obrázek popisuje vnější a vnitřní prostředí podniku. Pozornost věnovaná technickým, bezpečnostním a environmentálním požadavkům se tedy podniku „vyplatí“.
Prostředí a organizační systém podniku Burns a Stalker jako první hlouběji charakterizovali vliv prostředí na organizační systém. Při sledování dvaceti anglických průmyslových podniků zjistili, že existují dvě formy organizačního systému: mechanický a organický. Je mnoho pohledů na vnější okolí podniku. Vazba působení podniku na okolí a okolí na podnik je.
Okolí můžeme členit na vnější a vnitřní (interní). Do obecného prostřední řadíme: ekonomické, politické, technologické, ekologické, sociální a legislativní faktory. Při správě podniku je důležité zvážitpouze interní proměnné, ale také ty, které reprezentují vnější prostředí organizace. Ovlivňují také neúspěch manažerů na všech úrovních přijímat rozhodnutí, která zlepšují efektivitu činnosti společnosti.
Zahrnuje do činnosti podniku potřeby a zájmy zákazníka a snaží se dát do souladu širší společenské zájmy, které nejsou v rozporu se zájmy veřejnými, např. Dále jsou zde po-psány metody, které jsou vhodné pro analýzu marketingového prostředí podniku. V praktické þásti je charakterizována spoleþnost Pekařství Javor, zabývající se výrobou a prodejem pekárenských výrobků.
K analýze marketingového.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.