středa 27. dubna 2016

Semínkový chléb bez mouky

Semínkový chléb bez mouky

V Bratislavě jsem měla možnost ochutnat semínkový chléb bez mouky a zamilovala jsem se na první zakousnutí. A proto jsem ihned hledala recept jak na to. Našla jsem ho poměrně brzy na Maškrtnici a tam i odkaz na originál. A pak už mi nebránilo nic v tom to zkusit. Velmi chutný semínkový chléb bez mouky a vajec, který vám poskytne dostatek vlákniny, bílkovin, zdravých tuků, vitamínů i minerálů.


Semínkový chléb bez mouky

V případě, že byste si ho chtěli připravit nasladko, doporučuji do těsta přimíchat lžíce medu či javorového sirupu. Semínkový chléb je velmi zdravou variantou ke klasickému kynutému chlebu a je vhodný i pro ty, co nemohou lepek či se vyhýbají mouce. Mezi hlavní ingredience patří slunečnicová semínka a ovesné (bezlepkové pohankové) vločky a různý mix oříšků. Už před nějakou dobou se recept na semínkový chleba bez mouky šířil internetem jako žhavá střela.


Suroviny jsem měla už dávno nakoupené, jen nezbýval čas pustit se do pečení. Když jsem se chystala na návštěvu, které jsem chtěla donést něco dobrého a zdravého, nemusela jsem přemýšlet dlouho, co to bude. Zkuste si prvně křupavé semínkové chleby bez mouky jen tak, bez koření či omáček, třeba jen sušený česnek. A pak si to vylaďte v dalším pokusu přidáním další suroviny.


Křupavé semínkové chleby bez mouky jsou prostě závislost! Upéct chleba bez mouky ? A je to snadné, vlastně na tom nemůžete nic pokazit, nemůže se totiž stát, že nevykyne. Je hodně sytý a poprvé mě překvapila jeho konzistence.


Ale vločky a psyllium udělají hmotu kolem semínek a tak chleba krásně drží pohromadě. S vejci jsem nezkoušela, protože bylo mým cílem se jim vyhnout. Ale dle mého to půjde i bez nich i bez psyllia, protože hlavním pojítkem je rozemleté lněné semínko.


Nicméně, v jiných podobných receptech vejce používají, takže to můžete zkusit. Dávkování vám ale bohužel neporadím, nemám odzkoušeno. Chléb patří bez pochyb mezi nejoblíbenější potraviny u většiny lidí. Patříte mezi ty, kteří si život bez něj neumíte představit? Zároveň byste však o pečivu měli vědět, že to s ním netřeba přehánět, protože může mít na vaše zdraví nepříznivý vliv.


Dceruška ho miluje, tak mě poprosila. A mně to netrebalo dva krát spominat. Hned jsem šla zkontrolovat suroviny. Vše jsem doma neměla tak jsem zašla do obchodu a nakoupila co trebalo a vznikl z toho jeden krásný chlebík, na kterém si pochutnala nejen moje holčička, ale i všichni ostatní doma. Recept vypadá skvěle, taky dělám chléb bez mouky - smíchám různá semínka, co mám doma, rozemleté kešu a přidám vejce (počet podle toho, aby byla tekutá konzistence těsta) a místo oleje dávám nabobtnaná chia semínka.


Jestli se zajímáte o zdravou stravu, nebo chcete například hubnout, jistě jste již milionkrát slyšeli a četli doporučení, že máte ze svého jídelníčku vyřadit veškerou bílou mouku a tu pšeničnou především. Semínkový chléb bez mouky recepty, které budete milovat. Pokud fandíte, tak jako já. Vyberte si ze stovek receptů na Semínkový chléb bez mouky , které se vám budou snadno a rychle vařit. Připravte si ingredience a můžete se pustit do vaření Semínkový chléb bez mouky.


Výborný, sytý a rychlý chléb plný semínek, který chutná malým i velkým. Je výborný jen tak samotný, namazaný, k polévce, jako topinka i jako krutony. Zcela bez mouky , droždí i kvásku - zvládne ho upéct opravdu každý.


Tématické fráze: chleba bez mouky ořechový chleba chléb bez mouky recept chléb bez mouky ořechový chléb bez mouky ořechovy chleb chleba bez mouky recept ořechový chléb recept chléb z ořechové mouky dietní chléb bez bez mouky recepty bez mouky ořechový chleba bez mouky chleba s ořechové bez mouky dietní recept na chleba. Ze všech stran slyšíte, že pečivo je dietním nepřítelem číslo jedna, ale každý den snídat vločky prostě nesnesete? Upečte si hit všech fitness nadšenců – je úplně bez mouky , zato plný zdravých semínek, ořechů a vlákniny.


Dobrý vydrží klidně pět dnů a zasytí vás i jen malý kousek. Celožitný semínkový chléb se vám za to čekání odmění správně vlhkou střídkou a velmi dlouhou trvanlivostí (klidně i týden po upečení). Doma si mysleli, že peču sekanou.


Ta vůně co se nesla bytem opravdu připomínala dávné časy, kdy se u nás peklo maso. To je můj další chleba bez mouky. Abych měla víc druhů a nemusela jsem jíst pouze krekry, nebo oopsie, tak tímto chlebem pokračuji v pečení dalších bezmoučných variant.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения