pondělí 16. července 2018

Ořechový chléb maškrtnica

Tak chlebík jsem dnes upekla a musím říct, že lepší ořechový chléb jsem nejedla #128578; Rodina si také pochvalovala, nemám s pěčením chlebba takové zkušenosti, upekla jsem asi pět chlebíků, ale ze všech je tenhle nejlepší. Tak ho určitě všichni vyzkoušejte, a uvidíte, že tak dobrý chleba se jen tak nekoupí. Ačkoliv ořechový chléb odjakživa kupuju všude možně na trzích, jsem zcela u vytržení ze zjištění, že jsem ho doma vlastně ještě nezkoušela! Chléb byl výborný, skvěle se povedl.


Ořechový chléb maškrtnica

Jen příště dám do těsta jen špetku fenyklu - lžíce jsou doopravdy moc, fenykl pak přebíjí všechny ostatní chutě a vůně. Naprosto dokonale se na něj hodí pomazánka z krabích tyčinek. Ta kombinace aromatického chlebíku a lehké svěží.


O co jde: peču teď na podzim obyčejný dort, který se těší překvapivě velké oblibě. Když totiž přijde řeč na ne-čokoládové, nepříliš máslové dorty, nějak v téhle sezóně není kde brát. A tenhle ořechový s jablky je náhodou dost dobrý! Přípravu si to chce trochu rozvrhnout, podobně jako u všech dortů. Ořechový chléb - recept: Do pekárny nalijeme vodu a olej, přidáme mouku smíchanou s droždím, cukrem, solí a ořechy.


Ořechový chléb maškrtnica

Nastavíme základní program na chléb. Dobrý den, děkuji za recept na výborný chleba. Mám ale dotaz, jakou by měl mít upečený chléb „střídku“. Kurku má krásně upečenou, křupavou, chléb vydrží v utěrce skoro celý týden, dokud se nesní.


Jen nevim, jestli má být střídka skutečeně taková „lepivá“: Chleba super nakyne, cca 4h v troubě na stupnu. Ahojky prosím poradí mi někdo jak uchovat chléb aby nesplesnivěl. Manžel jezdí kamionem a kupovaný chléb mu skoro pokaždé splesniví,protože má malou lednici a chléb se do ní nevejde ,když si tam dá jiné potraviny. Uvažuji že bych mu chléb pekla,zatím nemám zkušenost s kváskem ale dnes budu dělat kvásek a vyzkouším.


Moc děkuji za úžasné recepty, dnes jsem poprvé pekla Váš pêtizrnný chléb ,zrovna z dvojité dávky. Letos se mi povedly skutečně výborné mazance. Vlastně i vánočky na Vánoce… Střídka jako peříčko, že to nožem skoro zničíte, trhá se jako panettone, objem má jako ta vata jako z obchodu, přitom ale chybí veškeré „obchodní“ bonusy a přebývá přirozená chuť primárních surovin.


Ořechovo semínkový chléb - recept: Smíchejte sypké ingredience. Ze sirupu, oleje a 3ml vody ušlehejte emulzi. Tématické fráze: chleba bez mouky ořechový chleba chléb bez mouky recept chléb bez mouky ořechový chléb bez mouky ořechovy chleb chleba bez mouky recept ořechový chléb recept chléb z ořechové mouky dietní chléb bez bez mouky recepty bez mouky ořechový chleba bez mouky chleba s ořechové bez mouky dietní recept na chleba. Očkovaný nehnětený chléb s ořechy S tímto chlebem celkový čas neušetříte (jak se mnozí domnívají), ale odbíhání v mezičase na rozkvas a překládání chleba ano. Chlebům s minimem kvásku se říká očkované.


Do pekáče na dně trouby vylijte dcl vody a rychle troubu zavřete. Takto pečte minut, poté stáhněte výkon na 220°C a dopékejte dalších minut. Můžete se řídit barvou kůrky, pokud si nejste jistí, chléb vyjměte a poklepejte na spodek, měl by znít dutě. Po vyndání, nechte chladnout na mřížce. Tu chuť jsem už nikdy jinde neochutnala.


Miluju vlašské ořechy ve všem a vzpomínala jsem, jak kdysi chutnal ořechový chleba z jednoho vídeňského pekařství, kde mi tehdy div oči nevypadly – bylo krátce po otevření hranic v roce 89. Jiné chleby s ořechy také byly chutné, ale jinak. Poté přisypejte sůl s kmínem a polejte lžící vody. Robot nechte mísit asi 6-minut, ne déle.


Podobně postupujte v případě pečení v nádobě – tu zahřejte bez kamene v troubě na roštu rovněž na nejvyšší možnou teplotu. Do nahřáté opatrně vložte vyklopený chleba s papírem (lépe se přesouvá), nařízněte a pečte přikrytý asi minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения