pondělí 19. září 2016

Vláčný perník s jablky

Vláčný perník s jablky

Polevu vylijeme na perník , rozetřeme stěrkou a posypeme kokosem. Necháme chvíli odležet a skladujeme v lednici. Vláčný perník s jablky podáváme nakrájený na čtverce či trojúhelníky. Miluji vůni perníku při pečení, určitě vyzkoušejte tento hrnkový recept, který mám od své mamky.


Když upeču tento dezert, tak zmizí z plechu bleskovou rychlostí. Jeden z oblíbených u nás doma. Vrch nepolévám čokoládou, ale pouze jemně posypu.


Rychlý jablečný perník necháme vychladnout. Všechny přísady na polevu umícháme ve vodní lázni dohladka. Polevu nalijeme na prochladlý perník , který posypeme strouhaným kokosem. Tento recept je variací na klasický perník.


Vláčný perník s jablky

Je vylepšený jablky a melasou. Dá se upéct i jako čistě celozrnný (za použití jemně mleté, např. špaldové mouky), já jsem ale použila variantu půl bílá, půl celozrnná, aby perník nebyl zas až moc hutný a tuhý. Perník s jablky postup: 1. Pekáč si vymažeme máslem a vysypeme strouhankou.


Jablka si nastrouháme nahrubo (není třeba je loupat). V míse smícháme všechny sypké ingredience – mouku, kypřidla, kakao, koření a sůl. K sypké směsi přidáme mléko, olej a vejce. Na závěr vmícháme nastrouhaná jablka. Nadýchaný perník s jablky recepty, které budete milovat.


Jindřiščin perník - recept: Smíchat mouku s práškem do pečiva a do perníku, s cukrem a kakaem. Přidat vejce, mléko a olej. Já to nedělám, protože perník je báječný už tak bez promazání a jiný už nedělám! Vím, že je tu perníků dost, ale tento si určitě zaslouží abyste ho alespoň vyzkoušeli a poznali, jak báječně chutná. Já miluju tu vůni perníku při pečení.


A miluju i šťavnaté koláče, které připravovaly ještě naše babičky. Přidávám i hrst mletých ořechů, určitě vyzkoušejte, pokud jste ještě nepřidávali. Jablečná sezóna je v plném proudu, tak spotřebujte to, co v zahradě narostlo. Ahoj Kačí, chtěla jsem Ti napsat že je to ten nejlepší jablečný perník , který jsem kdy dělala.


Vláčný perník s jablky

Zkoušela jsem i bezlepkovou verzi z rýžové mouky a chutnalo to taky skvěle. Je u nás doma moc oblíbeý a když ted máme spoustu jablek je to jasná volba, letos jsem ho zkoušela poprvé a úplně jsem se do něj zamilovala. Ještě minulý týden jsem měla velmi velkou chuť na domácí perník a tak jsem ho ještě o víkendu musela upéct. Zůstal poslední kousek a tak jsem si vzpomněla, že nahraji recept i pro vás, abych vás trošku podráždila mým výtvorem, se kterým jsem maximálně spokojená :) Škoda, že nezůstalo více kousků, ještě bych si dala ke kávičce. Vláčný jablečný perník s ořechy Delší dobu jsem hledala perník , který by nebyl suchý a našla jsem ho.


Tenhle je vláčný a plný jablek a ořechů, které jsou jak v těstě, tak navrchu. Snadný litý perník s přidáním strouhaných jablek. Upéct ho zvládne i začátečník.


Video není sponzorované. Kyselá, sladká, křupavá, voňavá – jablíčka mají desítky tváří stejně jako dezerty s nimi.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения