pondělí 11. června 2018

Jak potřít dort čokoládou

Jakou čokoládu použít na potahování dortu? Lze vůbec docílit toho, že povrch bude krásně lesklý, a ne popraskaný? A jak vlastně celý korpus čokoládou krásně pokrýt?


Naprosto dokonalý dort , namouduši! Tak popisuje dort s čokoládou Eva Francová, Kuchařka ze Svatojánu. Jak na něj prozradila v novém videu.

Jinak nevim jak udělat dobry bezmlecny dort. Dobrý den, tak bych to vzala popořadě: – Ten margarín neznám, ani jiný, protože mi nechutnají, tak je ani nepoužívám. Jak se připravuje ořechový dort přelitý čokoládovou polevou? Recept v soutěži Pochoutkový rok upekla Hana Koudelková.


Postup zná od své babičky, která se nar. Upéct dort není obtížné, jak by se mnohým nezkušeným mohlo zdát. Aby byl ale dokonalý, chce to ovládat pár triků při přípravě a vložit do pečení nadšení a lásku.


Pak zvládnou upéct dort i ti, kteří s cukrařinou nemají žádné zkušenosti.

Jak já říkáraději nadšený amatér než znuděný profesionál. Když si moje ségra přála dort k narozeninám, také si řekla jaký. Zadání znělo čokoládový korpus a jahody, resp.


Samozřejmě jsem hned začala přemýšlet, jak ten dort nejlépe udělat a nakonec jsem sáhla po dvou. Nicméně mám jiný dotaz. Zkoušela jsem to několikrát,ale jen jednou to vyšlo tak, jak jsem chtěla. Potřít vršek dortu čokoládou a folii přímo na dort položit a dát do ledničky.


Po ztuhnutí se folie sloupne, ale jelikož povrch není tak plochý a tvrdý jako pracovní plocha, neobtiskne se kompletně anebo vzniknou vzduchové. Jo, zní to jednoduše a jednoduché to je, pokud máš dobrou potahovku. Dort musíte proříznout celkem třikrát.


Získáte tak vlastně čtyři pláty – ten vrchní, vypouklý, nebudete potřebovat. Pokud dort chcete plnit máslovým krémem nebo jiným pevným krémem a nechcete jej dále potahovat hmotou, ale třeba jen zdobit krémem, můžete jednotlivé pláty rovnou potřít krémem a naskládat na sebe. Občas člověk hledá inspiraci a přemýšlí, jak ozdobí dort , který právě pro někoho blízkého tvoří. Myslím, že by bylo dobře, mít všechny dorty pohromadě, mít možnost si je kdykoliv prohlédnout, bez nutnosti klikat na jednotlivé recepty.


Proto jsem sem dala tuto možnost, abychom přidáváním obrázků svých. Pak ještě je možné potáhnout dort modelovací čokoládou – ta ovou jako se s. Dort se dává předem vychladit a čokoláda by měla být teplá, ale ne. Mamči, nemáte nějkaý fígl, jak polít dort čokoládou vč.

Moje představa je, že si udělám klasickou čoko polevu z hořké čokolády a pak dort celý poliju. Dort dáme na podložku a můžeme začít tvarovat a zdobit. Z větší části dortu vznikne dinosaurovo tělo s částí ocasu – kulatá část směrem k nám, tvoří břicho. Dva vykrojené klíny vytvoří dvě silné dinosauří čelisti s obrovskou pusou.


Všechny části k sobě slepíme trochou krému. Z 500gramové modelovací hmoty vytvoříme ocas, který se ke konci zužuje. Tento dort jsem pekla někdy v polovině července, kdy se mi podařilo sehnat ještě jedny z posledních jaho které samozřejmě patří mezi nejoblíbenější. J á osobně ale dávám přednost spíše kompotovanému ovoci (broskve, hrušky, višně) nebo banánům. Dort tak mohu péct po celý rok bez ohledu na chuť a dostupnost ovoce.


Nahatý dort s čokoládou recepty, které budete milovat. Dort dělá dortem hlavně jeho konečná úprava, tedy poleva a krásné zdobení - různé tvary z marcipánu, krémové ozdoby, ovoce a želé. Ale i posypání kokosem, strouhanou čokoládou , sekanými ořechy či cukrářským zdobením. Dort vyndejte z lednice a po okrajích ho opatrně polijte čokoládou , kterou každou chvíli přelijte i přes okraj, aby začala stékat dolů.


Dort vraťte do lednice a nechte zatuhnout čokoládovou polevu. Když je korpus úplně vychladlý, opartně ho rozkrojte dlouhým nožem na tři pláty. Korpus je měkký, přesto pevný a dobře se s ním pracuje. Pro ozvláštnění dortu můžete jednotlivé pláty potřít třeba meruňkovou marmeládou, já jsem ji ale tentokrát vynechala. Hotový srolovaný dort je vhodné před dalším zdobením zafixovat, například alobalem.


Ten omotejte kolem dortu a stáhněte ho pevně k sobě. Dort pak nechte ztuhnout v ledničce. Ztuhlý dort můžete zdobit podle vlastní chuti a fantazie – ozdobit ho krémem, polít ho čokoládou nebo ho potáhnout hmotou.


Vychladlý dort vyklopíme, rozřízneme, potřeme meruňkovým džemem, potřeme džemem i vršek a celý jej natřeme čokoládovou polevou. Dáme vychladit do druhého dne a potom krájíme nožem, namočeným v horké vodě, aby čokoláda nepraskala. Je možné upéct jej také na plechu, potřít pařížskou šlehačkou a polít čokoládou.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения