čtvrtek 1. listopadu 2018

Cibule na kašel

Cibule na kašel

Cibuli nakrájet na kolečka (čím více šťávy chcete, tím více nakrájejte cibule ). Vezměte nejlépe zavařovací sklenici, dá se zavřít a cibule nebude pušit do okolí a dejte vrstvu cibule , zasypte lžící cukru a postup opakujte, až bude sklenice plná. Díky němu se cibule uplatňuje jako pomocná léčba při nachlazení, bolesti horních dýchacích cest a na kašel. Vhodnou formou je například i cibulový sirup, popřípadě čaj. Rád bych se s Vámi podělil o účinný recept na kašel.


Potřeba je pouze větší cibule a dle chuti množství medu. Jenže kromě vaření má cibule doslova magické uzdravovací schopnosti. Obsahuje vitaminy Ba B C a provitamin A. Kromě toho jsou v ní látky s antibiotickými účinky, proto je skvělá na léčbu zánětu horních cest dýchacích.


Je výborná i proti kašli. Naše babičky o tom dobře věděly, a tak na cibuli nedaly dopustit. Na léčivé účinky cibule nedaly dopustit už naše babičky: „Jakmile začalo škrábat v krku, mazaly krajíc chleba se sádlem a na něj hustě sypaly nadrobno pokrájenou cibuli,“ píší Janča a Zentrych ve svých publikacích. Takto připravený chleba se podával nejen dospělým, ale i dětem (pochopitelně ne kojencům).


Cibule na kašel

Tenhle recept mi dělala babička a nikdy jsem nechápal kamarády, kteří nad ní ohrnovali nos. S medem ji dělám občas, někdy z lenosti nechám jen cukr a ani to necedím jen odebírám lžící podle potřeby. Všem mým kamarádkám tohle pomáhá, tak jsem to taky vyzkoušela, ale z cibule je mi hodně zle, takže mám smůlu :-( Teď jsem zkusila na kašel psí sádlo z lékárny (taky rada kamarádky :-) ) a musím říct, že je to dobré. Kupovala jsem to se švýcarským křížem a opravdu mi to uvolnilo hleny, takže jsem moc spokojená.


Směs nechte několik hodin uležet (můžete ještě propasírovat přes husté síto) a následně konzumujte. Tampon s cibulovou šťávou vložit do pochvy. Máte zkušenosti s cibulí a medem na kašel ? Někde jsem něco chytlo a teď mě trápí dráždivý suchý kašel a chrapot.


Cibule na kašel

Cibule je totiž přírodní antibiotikum. Piju čaje, koupila jsem si emsské pastilky a smíchala jsem tu cibuli s medem. Funguje to vůbeec a po jak dlouhé době uvidím nějaký rozdíl? A jak dlouho tak trvá kašel ? Z toho jsou připraveny přípravky pro požití, inhalace a komprese.


V léčitelství se cibule používá již celou řadu let a slaví velké úspěchy. Tématické fráze: cibule na kašel cibule s medem na kašel sirup z cibule s cukrem na kašel cibule s medem na kašel recept sirup z cibule co na kašel cibule s cukrem recept sirup z cibule a medu cibule s cukrem na kasel cibulovy sirup cibule s cukrem med s cibulí na kašel na kašel cibule a med šťáva z cibule na kašel domácí sirup. Na dno zavařovací sklenice nasypte vrstvu cibule a zasypte ji lžící cukru.


Cibule na kašel

Jednotlivé vrstvy střídejte, až sklenici postupně zaplníte – pod víčkem nechte cukr. Během několika hodin (nejlépe přes noc) cibule pustí šťávu, tu si dopřávejte třikrát denně v množství jedné čajové lžičky. Dvě velké cibule oloupeme a nakrájíme na kolečka, která poté ukládáme do sklenice na střídačku s cukrem a nebo medem ( med je ideální , ale musí to být pravý od včelaře a ne ten zvláštní medopodobný výrobek ze supermarketu – pokud máte jen ten druhý, klidně použijte cukr).


Osvědčeným domácím lékem je obyčejná cibule. Cibulový sirup na kašel v domácích podmínkách vyrobíme velmi jednoduše. Talíř s čerstvě nakrájenou cibulí postavte poblíž postele.


Užívat ji můžete ale i coby šťávu: cibuli pokrájejte, promíchejte se lžící medu a nechte stát.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Популярные сообщения